Sokak szerint a virtuális valóság olyan, mint a 3D mozi. Látványos, de nem ad olyan átütő élményt, amelyet vár az ember.
Ez a vélemény megváltozhat eme kesztyű miatt.
Az amerikai Columbus állambeli egyetemen egy csapat mérnök és programozó egy olyan kiegészítőt varázsoltak az ember kezére, amely egy VR (virtuális valóság) headsettel együtt használva kibővíti a programban átélt élményt. Immáron nem csak vizuális és hang alapú inger éri a felhasználót, hanem fizikai hatások is.
A kesztyű működésének részletei egyelőre titkosak, hiszen fejlesztés alatt áll, azonban annyit megtudhattunk egy teszt alapján, hogy képes a kezet úgy manipulálni, hogy nyomást és hőmérséklet változást érezzen a hordozója. A kesztyűben több, mint 100 apró folyadékkal vagy levegővel megtölthető buborék van, amelyet külön-külön lehet állítani, így a tenyér és az ujjak különböző pontjain csak ott alkalmaz változást, ahol a szimuláció igényli. Ezeket a változtatásokat nagyon gyorsan kell elvégezni, hogy az emberi agy valósnak érzékelje az ingereket, tehát a kesztyűnek szinte azonnal kell reagálnia mindenre, ami a program során történik.
Az eszköz arra is képes, hogy szimulálja az érzését annak, hogy a felhasználó megfog egy nem létező tárgyat. Az ujjak hátoldalán futó szalagok visszafogják az ujjakat, így negatív erővel nem engedik behajlítani az ujjakat, amit az agyunk felfoghat úgy is, hogy az a kézben fogott tárgy miatt történik.
A kesztyűt a fejlesztők szeretnék bővíteni olyan funkcióval, amely képes valós időben hőmérsékleti változásokat is szimulálni. Egyelőre ez kevésbé hordozható formában valósul csak meg, hiszen a meleg és hideg folyadék – amely szintén hihetetlenül gyorsan kell, hogy elérjen a tenyéren elhelyezkedő pontokhoz – mozgatásához szükséges technológia egy multifunkciós nyomtató méreteivel bír.